Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Epcot

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Augustus 2005 | Verenigde Staten, Orlando

Omdat we geen internet meer hebben kunnen vinden, hierbij alsnog het verslag van onze belevenissen in Epcot.

We werden om 09:30 met een shuttle opgehaald om naar het Disneyworld park Epcot te gaan.

Ook hier werden onze tassen weer gecontroleerd. De drukte viel ons gelukkig wel mee. Het was wel alweer warm.

We gingen eerst naar Living the Seas. Dit ging eigenlijk helemaal over Nemo en zijn vrienden. We hebben kunnen "praten" met Crush de schildpad. Dat was erg leuk gedaan.

Toen we weer buiten kwamen, was het flink aan het regenen. We zijn toen snel naar de volgende attractie gelopen. Dat was The Land. We waren niet de enige met dat idee want hier moesten we wel een klein half uur in de rij staan. We gingen met een bootje varen door de geschiedenis van de landbouw en de visserij. Daarna vaarden we nog door verschillende kassen heen. Het was erg leuk opgezet.

Buiten was het inmiddels weer droog (en heet).

Nadat we een snelle lunch hadden gedaan (6 McNuggets) gingen we naar het World Case Show Mall. Hier hebben allerlei landen een eigen paviljoen met daarbij behorende winkels, restaurants en eventuele attracties. We hebben dus een soort wereldreis gemaakt. We zijn o.a. in Canada, Engeland, Japan, Duitsland, Mexico en Italië geweest.

Bij het paviljoen van de U.S.A. kregen we in een gigantisch theater (groter dan het Circustheater in Scheveningen) een show met bewegende poppen over de geschiedenis van Amerika te zien. Hier werd weer goed duidelijk hoe gek de Amerikanen op zichzelf zijn.

Met een shuttle zijn we (via een Disneyhotel) naar Downtown Disney gegaan. Hier hebben we gegeten en zijn we in de grootste Disneystore ter wereld geweest. Wat een drukte was het daar. We verdwaalden hier bijna.

Met een shuttle gingen we weer terug naar Epcot. Daar begon om 21:00 een gigantisch vuurwerk wat we maar 5 minuten konden kijken. Toen moesten we weer terug naar de parkeerplaats waar onze shuttle naar het hotel weer zou vertrekken. Onderweg werden we wel begeleid door gigantische klappen en de laatste Big Bang hoorden (en zagen) we vanaf de parkeerplaats.

In het volgende verslag zullen we nog wat over het Kennedy Space Center en Miami schrijven.