Kennedy Space Center - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Augustus 2005 | Verenigde Staten, Miami

We vertrokken om 08:00 uit Orlando en waren rond 09:00 bij het Kennedy Space Center. Ook hier natuurlijk weer een veiligheidscontrole. Hier moest zelfs de (video)camera aangezet worden.

Als eerste gingen we met een bus die ons naar een oud lanceerplatform bracht. Hiervandaan hadden we een mooi uitzicht op het gigantische Assembly Building waar de spaceshuttles gebouwd worden. Ook zagen we in de verte diverse andere lanceerplatforms staan. Hier was duidelijk te zien hoe groot het hele terrein wel niet is.

Toen werden we met de bus naar het Saturn Center gebracht. Hier kwamen we terecht in een simulatie van het vertek van de Apollo 11. Daarna kwamen we in een gigantische hal waar een hele rakket aan het plafond hing. Je voelde je echt heel erg klein als je hieronder stond. Hier stonden ook allerlei andere attributen over de ruimtevaart. We hebben ook een stukje maan aangeraakt; heel apart.

Met de bus werden we weer terug naar het hoofdgebouw gebracht. Hier zijn we gaan kijken in de Rocketgarden waar allemaal rakketten staan. Daarna zijn we gaan kijken bij het Astronauts Memorial waar alle namen van overleden astronauten op een grote zwarte muur geschreven staan. Ook staan hier gouden plaquettes met hun beeltenis. Heel apart om te zien.

Als laatste hebben we de spaceshuttle Explorer bezocht die we van binnen mochten bekijken.

Toen zijn we naar de winkel gegaan waar heerlijk een airco aanwezig was. Natuurlijk hebben we hier wat gekocht.

Met onze bus gingen we verder richting Miami waar we in het begin van de avond aankwamen. Met de stadsbus zijn we naar South Beach gegaan waar we de mooi verlichte huizen bekeken hebben. Met een taxi zijn we terug naar het hotel gegaan.