Nog een dag in Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Nog een dag in Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Nog een dag in Philly

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Juli 2008 | Verenigde Staten, Philadelphia

Het was vandaag een erg hete dag. Volop zon en erg warm.

Vanmorgen hebben we allereerst een bezoek gebracht aan de Eastern State Penitentiary. Dit is de eerste gevangenis van Amerika en dat was ook wel te zien. Wat een hoop oude troep en rommel zeg. We hadden weer een audiotour waarop informatie te horen was van oude gevangenen en bewaarders. Dat was wel interessant. We hebben ook de cel van Al Capone gezien en dat leek wel een kamer in een luxe hotel.

Daarna hebben we een rit gemaakt met Ride the Ducks. Dat is een amfibivoertuig. Eerst kregen we een rondrit door de stad en daarna reden we zo de Delaware River in. Dat ging met een grote splash. Dat was een heel aparte ervaring. Zo zit je in een busje op wielen en zo vaar je in een bootje op het water. We kregen allemaal een soort toeter in de vorm van een snavel. Dat was erg grappig. De hele tour duurde 5 kwartier.

Hierna zijn we naar het Constitution Center gegaan. Hier kregen we eerst een soort film te zien die live van commentaar werd voorzien over de totstandkoming van de Amerikaanse grondwet (We the people..). Dit was echt ongelooflijk patriotistisch. We mochten helaas niet filmen en geen foto's maken. Daarna kwamen we in een museum terecht waar op het eind levensgrote beelden stonden van de mannen die de Constitution ondertekend hebben.

Nadat we even bij het hotel geweest zijn, zijn we naar de Benjamin Franklin Parkway gegaan waar de "Fiesta on the Parkway" was. Dat is al een van de festiviteiten rondom 4 juli. Het was een straat vol met kraampjes met voornamelijk eten; het leek wel een soort Kwakoe. Alles lag lekker volop in de zon. Ook was er live muziek en werd er gedanst.

Vanavond zijn we naar Independence Mall geweest voor een groot live concert met een band. Natuurlijk begon het met het volkslied. Het wordt ook live op tv uitgezonden. Het is nog niet helemaal klaar, dus we gaan straks even op tv kijken.

In Nederland is het al 4 juli en ben ik al jarig, maar hier duurt het nog ruim 2 uur. Morgen zijn er ook overal festiviteiten. We zijn benieuwd; zal wel erg druk zijn. Hopelijk is het wat minder warm.

• 04 Juli 2008 - 05:59

AnneMarie:

Ik voel me weer helemaal terug in Philly in september toen ik er tooste om 18.00 uur 'savonds op mijn verjaardag. Heerlijk hé en leuk als die Amerikanen weten dat je jarig bent en dan gaan voor jou de vlaggen ook nog uit vandaag! Een hele fijne verjaardag en a happy fourth of july! Dikke verjaardagskussen van AnneMarie

• 04 Juli 2008 - 06:40

Corina:

Er is er één jarig...... hoera hoera

VAN HARTE GEFELICITEERD

Het feestje heb je al ;-) maak er een leuke dag van!

Liefs,
    Corina

• 04 Juli 2008 - 06:45

Frits Snel:

Beste Esther,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag (en Marja ook natuurlijk).Maak er een leuke dag van en met de energie waarmee jullie je vakantie beleven, moet dat zeker lukken.

Groeten, Marianne en Frits.

• 04 Juli 2008 - 07:10

Jo:

Hallo marjaenesther,
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie! Vandaag a special day: Happy Birthday to Esther. Wel leuk dat zo'n heel land dat meeviert. Hier zie je geen vlaggetje! Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag, erg leuk om jullie vanachter mijn computertje in de gaten te houden.
    Blijf genieten en veel plezier nog!
    Liefs,
    Jo

• 04 Juli 2008 - 08:23

Wijbrand:

van harte gefeliciteerd en nog veel plezier!

• 04 Juli 2008 - 08:25

Gerda:

Marja,Anneke, Ina, Janet, Anne-Marie, Roy,Wijbrand,Andrea, Stef en alle pat. van de vrijdagochtendgroep, wensen je een fijne verjaardag, veel zon en plezier en....een hele grote roze verjaardagstaart.

• 05 Juli 2008 - 08:05

Jeropen En Simone:

Nou dus daar hebben ze ook diarree tentjes (sorry voor dit rot woord)zoals wij dat noemen,mmm ja, nou ja ik hoop dat jullie alles nog onder contole hebben.
    Nou we wensen je toch een hele fijne verjaardag toe.
    Happy 4th of july honey...