Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Juli 2008 | Canada, Niagara Falls

Na 1 dag pauze, hier weer een update van ons. Na een lange reisdag zijn we vandaag aangekomen in Washington DC in een immens groot hotel. Vanavond gaan we niets meer doen en morgen gaan we erop uit. Dan zullen we jullie weer op de hoogte houden.

Gisteren begon onze dag erg vroeg. Om 3:15 ging het brandalarm af. Dit was een vreselijk geluid. Later werd er omgeroepen dat er op de 36e verdieping iets aan de hand was en dat de brandweer gebeld was. Je moest klaar staan voor verdere instructies dus we hebben ons maar aangekleed. De Spanjaarden (die geen engels praten) renden al in paniek over de gang (we zaten op de 19e verdieping!). Na een half uur kwam het bericht van de brandweer dat er niets aan de hand was en dus konden we weer naar bed. Natuurlijk konden we niet meteen slapen.

Gisteren zijn we in Toronto begonnen met een bezoek aan de CN-Tower. Deze toren is het hoogste vrijstaande bouwwerk ter wereld (beweren ze). In minder dan een minuut waren we met de lift op het observatieplatform. Helaas was het mistig, maar het was wel erg hoog. Er was ook een glazen vloer waar je overheen kon lopen en dan keek je dus zo de diepte in... Marja vond dit erg eng.

Na een stadstour in Toronto gingen we op weg naar de Niagara Falls.

We begonnen met een boottocht met de Maid of the Mist. We kregen blauwe regencapes om en dat was ook wel nodig. We waren echt zeiknat. Ik had de camera in een plastic zak gedaan en dat heeft erg leuke beelden opgeleverd. Het is echt geweldig om in de Canadian Horseshoe Falls te varen. Wat een water en wat een kabaal!

Het hotel was op loopafstand van de falls en 's avonds zijn we naar de Skylon Tower gelopen. Hiervandaan hadden we een prachtig uitzicht op de watervallen. Het was wat regenachtig maar daardoor was er veel mist bij de watervallen en dat gaf een mooi effect.

Daarna zijn we dichterbij de watervallen gelopen. Erg apart om dat water zo de diepte in te zien gaan.

Vanaf 21:00 werden de watervallen in allerlei kleuren verlicht. Dat was erg mooi om te zien.

• 14 Juli 2008 - 08:08

AnneMarie:

En hier is het gewoon weer maandagochtend en begint er weer een nieuwe werkweek. Pfff nog 4 weken en dan heb ik lekker vakantie, maar geniet er maar mooi van. We hebben een weekend achter de rug met de hele zaterdag thunderstorms en showers zoals ze dat daar bij jullie zouden zeggen en gisteren was het wel beter. Gelukkig ziet het er vandaag weer zomers uit, maar ja, nu moeten we weer aan het werk natuurlijk! Nou, geniet van Washington, wel ontzettend grote afstanden leggen jullie af zeg! Maar ja, je moet er wat voor over hebben als je veel wilt zien.
    Groetjes AnneMarie

• 14 Juli 2008 - 13:50

Hanny:

Net zoals oma in de wildwaterbaan van de Efteling?
    Nog veel plezier.

• 14 Juli 2008 - 18:26

Hennie En Monique:

eens moet de eerste keer zijn dat je een fire alarm krijgt,maar je denkt gelijk aan het ergste.
    maar op de boot hebben jullie een aardige shower meegemaakt en dan zie je hoeveel kracht water heeft,is wel boeiend om dat tezien,
    geniet morgen van je op je hoo ijzers dag

• 14 Juli 2008 - 19:45

Remy:

ook wel weer een beleving erbij. Bij ons in Valkenburg was er toen niemand om te begeleiden na het brandalarm....

Heb vandaag de verslagen geprint en op de post gedaan, verder heb ik vandaag weer gewerkt. Iemand moet het doen ;-)