New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

New York

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Juli 2008 | Verenigde Staten, New York

Hier een berichtje vanuit een bloedheet New York. Er wordt zelfs vanaf morgen een hittegolf verwacht...

Vanmorgen hebben we heerlijk rustig aan gedaan. Geen haast door een bus die op je staat te wachten, maar gewoon lekker je eigen tempo en rustig kunnen ontbijten.

Met de metro zijn we naar Times Square gegaan. Bij het Amsterdam Theatre (leuk hè) hebben we kaartjes gehaald voor de musical Mary Poppins. Daar gaan we vanavond naartoe.

Daarna zijn met de NYC Ducks gegaan. Hetzelfde principe als in Philadelphia alleen hier zijn de bussen/boten wat groter en zijn ze niet overdekt. Eerst maakten we een stadstochtje dat vooral bestond uit veel in de file staan (in de volle zon). Toen kwamen we in een soort tent terecht. Hier kregen we een korte film te zien en ging de boot lekker heen en weer schudden (erg prettig). Daarna gingen we de Hudson River op. De splash was helaas niet zo groot als in Philadelphia. Na een half uurtje op het water gingen we weer terug de kant op.

Nadat we wat souvenirs ingeslagen hebben, zijn we even terug naar het hotel gegaan. Gisteren hadden we een kamer gekregen met een groot kingsize bed en we wilden graag 2 bedden. Dat kon pas vanaf vandaag geregeld worden. We bleken nu een kamer op de bovenste (25e) etage van het hotel te hebben. Niet te hopen dat er weer een brandalarm komt....

Daarna zijn we weer met de metro op pad gegaan. We hebben een dagkaart gekocht voor 7,50 dollar dus dat is lekker makkelijk. We gingen nu naar Battery Park waar de restanten van een bol staan die ooit in de tuin van het WTC heeft gestaan. Het is nu een memorial. Ook zijn we op de foto gegaan met de Bull die bij Wall Street staat. Vanaf Battery Park konden we in de verte Ellis Island en het Statue of Liberty zien. Omdat we hier de vorige keer al geweest zijn, doen we dat nu niet meer.

Hiervandaan zijn we naar Ground Zero gelopen. Dat was niet meer te herkennen. Vorige keer hingen er nog borden met foto's en namen erop en stond er een kruis van staal. Nu was het alleen een grote bouwput met allemaal hekken er omheen. Er was nu een Visitor Center waar je voor moest betalen. Het wordt allemaal weer erg commercieel uitgemolken. Ze stonden zelfs boekjes met foto's van de aanslag op straat te verkopen; heel bijzonder.

Nu zijn we even een uurtje in het hoel en straks gaan we weer naar Broadway om te eten en om naar Mary Poppins te gaan. Jullie horen morgen hoe het geweest is.

• 17 Juli 2008 - 08:24

Chantal:

Hallo meiden,

leuk om al jullie avonturen te lezen. Brengt bij ook herinneringen terug van onze trip, Es! Heb je nog die lekkere softijs in Ottowa kunnen scoren? :-)

Groetjes,
    Chantal

• 17 Juli 2008 - 15:49

Laïlaatje:

Wat een genotje om al die reisverhalen te lezen...kunnen jullie niet nog langer blijven en ons op de hoogte houden van wat er allemaal te zien is? Wat zullen jullie blij zijn dat jullie weer terug moeten, hier is het momenteel (donderdag 17 juli plm 17.40 uur) miezerig, aangename temperatuur. Nee, geen hittegolf.
    Ik heb zo het idee dat jullie nog een week thuis nodig hebben om al die indrukken te laten bezinken.
    Nog een hele mooie laatste dag......