Van Cape St. Francis naar Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Van Cape St. Francis naar Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Van Cape St. Francis naar Knysna

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Vandaag was het weer gelukkig weer beter.
Onze eerste stop was bij de Storm River Bridge. Een grote brug over de (bijna uitgedroogde) Storm River. Er zaten hier ook bavianen; leuk om te zien.
Daarna gingen we naar het Tsitsikamma National Park. We zagen hier al snel ruige kusten met flink hoge golven.
Ik ben de Mouth Trail gaan lopen naar de Suspension Bridge. Marja is bij het restaurant gebleven. Het was een prachtige route via houten wandelpaden en trappen. De uitzichten waren prachtig. De Suspension Bridge was een grote wiebelbrug. Onderweg kwam ik ook nog klipdassies tegen; een soort grote cavia.
Na de lunch gingen we naar Plettenberg Bay waarvandaan je een walvistocht kon maken. Ik wilde eerst ook meegaan, maar de zee was erg ruw en er was flinke deining. Ik heb toen maar besloten om niet mee te gaan en was daar achteraf erg blij mee.
Wij moesten ons toen 2 uur vermaken en zijn lekker wat gaan drinken met uitzicht op de zee. Helaas hebben we geen walvissen gezien want die schijnen vaak vanaf de kust te zien te zijn.
Inmiddels zijn we bij ons volgende hotel aangekomen; het Portland Manor Hotel in Knysna. Het is een soort Engels landhuis en wij hebben een kamer in Engelse stijl.
Morgen staat er, behalve een boottochtje, niets op het programma. We zitten hier vrij afgelegen dus we zijn benieuwd wat het programma zal zijn.

• 02 Augustus 2014 - 19:13

Erwin:

Dag Esther,
    Wat is het ontzettend mooi daar! Lekker ruig! En dan die bavianen in de struiken, prachtig gezicht!
    Jammer dat je niet van die brug mocht springen toch?
    Groet en geniet morgen van jullie rustige dag!
    Erwin

• 02 Augustus 2014 - 22:45

Laïla:

Prachtige hotelkamer......waanzinnige brug(gen)......mooie uitzichten.....lekker eten.....geweldige zee met mooie kleuren en dan de beesten........prachtig........beetje jaloers..... Morgen veel plezier met 'alleen maar een boottochtje'.

• 05 Augustus 2014 - 18:46

Roland:

Leuke hangbruggen! Handig die bordjes in het Zuidafrikaans/Nederlands. Kun je een beetje terecht in het Nederlands of is het meer Engels?

• 06 Augustus 2014 - 05:18

Simone :

Die bruggen, zien er explosief uit, ja dat springen zal ik nou ook niet doen. Wel prachtig om te zien.