Dagje wijnlanden - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Dagje wijnlanden - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Dagje wijnlanden

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Somerset West

We vertrokken vanmorgen om 9:00 dus we konden even uitslapen.
We reden door de wijnlanden. Omdat het winter is, zitten er geen druiven aan de ranken. We zagen alleen de kale struikjes.
We stopten bij het Vrouwenmonument in Franschhoek. Hiervandaan zijn we naar het centrum van Franschhoek gelopen, dat bestaat uit winkeltjes en restaurantjes. We hebben 2 doosjes echte Zuid Afrikaanse rooibosthee gekocht want dat hebben we hier vaak gedronken.
De volgende stop was bij de Victor Vester gevangenis waar Nelson Mandela in 1990 vrijgelaten is. Voor de ingang van de gevangenis stond een standbeeld van Mandela.
Vervolgens gingen we naar de wijnboerderij Neethlingshof Estate waar we een wijnproeverij gehad hebben. Je kon 5 verschillende wijnen proeven en daarna hebben we nog even in de "wijnkelder" gekeken.
Als laatste gingen we naar Stellenbosch waar we 2 1/2 uur vrije tijd kregen. We zijn allereerst naar Oom Samie se winkel geweest. Een winkel vol met prullaria dat naar de kruiden stonk, maar wel grappig om te zien. Er mochten binnen geen foto's gemaakt worden.
Helaas begon het te regenen. We zijn toen even een broodje gaan eten en gelukkig was het daarna weer droog.
We hebben diverse witte Kaapse huizen en kerken gezien. Doordat het wat somber weer was, kwamen de witte kleuren helaas niet zo goed uit.
Uiteraard zijn we ook in diverse winkeltjes geweest.
Morgen gaan we op weg naar onze eindbestemming van deze reis; Kaapstad.

• 06 Augustus 2014 - 18:07

Erwin:

Qua weer geen verschil vandaag met NL geloof ik zo te zien! Maar bij jullie wel leuke winkeltjes en die hoeveelheid vaten is ook grappig om te zien. Mooi hoor! Geniet ze verder!