Kaapstad bereikt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Kaapstad bereikt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Kaapstad bereikt

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Voor de laatste keer hebben we vanmorgen de koffers voor de deur van de hotelkamer gezet.
Om 9:30 vertrokken we met de bus. Al snel kwam de Tafelberg in zicht. Het was vandaag prachtig helder weer dus we konden hem goed zien. Af en toe lag er wel een "tafelkleed" van wolken overheen.
De eerste stop van vandaag was bij de Kirstenbosch Botanical Gardens. Hier kregen we 2 1/2 uur de tijd om rond te kijken. Ondanks dat er niet heel veel bloemen bloeiden, was het prachtig om doorheen te wandelen. Het nieuwe "boomtoppenpad" was ook heel apart om te doen.
Hierna vertrokken we richting het centrum van Kaapstad. We stopten bij het Castle of Good Hope waar we even rond gekeken hebben. Hiervandaan was de Tafelberg ook weer in volle glorie te bewonderen.
We maakten een korte stadsrondrit en stapten toen uit bij de St George Kathedraal waar Desmond Tutu aartsbisschop van is geweest. We liepen vervolgens door de Company Gardens waar ontzettend veel eekhoorntjes liepen.
De laatste stop was op Signal Hill. Hiervandaan hadden we een prachtig uitzicht op Kaapstad en op de Tafelberg.
We zijn inmiddels in ons laatste hotel; het Fountains Hotel in Kaapstad. We hebben een kamer met balkon met een prachtig uitzicht op de Tafelberg.
Na het inchecken zijn we nog even een stukje gaan lopen. Bij een busstation hebben we een MyCiti chipkaart gekocht waarmee we gebruik kunnen maken van de stadsbussen. Deze stoppen recht tegenover ons hotel dus dat is perfect.
Morgen gaan we voor de laatste keer met onze eigen bus op pad. We gaan de omgeving van Kaapstad verkennen.

• 07 Augustus 2014 - 19:14

Hennie En Monique:

allemaal indrukwekkend ,en mooie natuur en een schitterende kathedraal en een mooi uitkijk op de tafelberg ,morgen de last day in kaapstad geniet er maar van.

groetjes van hennie en monique

• 07 Augustus 2014 - 20:41

Erwin:

Mooi hoor! En eindpunt alweer bereikt! In ieder geval een mooie reis geweest en veel gezien, klinkt erg leuk! Veel plezier morgen in Kaapstad nog!