Rondje Hop On Hop Off - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Rondje Hop On Hop Off - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Rondje Hop On Hop Off

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag voor het eerst zonder de groep op stap.We zijn vanmorgen (met onze MyCiti chippas) met de stadbus naar de V&A Waterfront gegaan. Daar was het beginpunt van de Hop On Hop Off bus. We kochten een dagkaart en zijn bovenin de dubbeldekker gaan zitten.
We zijn uitgestapt bij het District Six Museum. Dat is een museum over de wijk District Six waar halverwege de jaren 60 besloten werd dat hier alleen blanken mochten wonen. Alle gebouwen werden gesloopt en de kleurlingen moesten in krottenwijken gaan wonen. Het was een interessant museum.
We stapten weer in de bus, maar deze kon zijn eigen route niet rijden omdat er een megagrote demonstratie van Palestijnen aan de gang was. Best wel beangstigend om te zien.
Onze volgende stop was bij het Mount Nelson Hotel. Dat is een hotel dat beroemd is om zijn afternoon tea. Daar hadden we voor moeten reserveren en het was nu helaas vol. We konden wel op het terras zitten en hebben toen een thee met scones genomen. Het smaakte prima en we zaten heerlijk.
Via de Company's Garden liepen we naar de Greenmarket. Het hele plein stond vol met kraampjes met souvenirs. Allemaal echt handgemaakt of geschilderd (ja, ja....). We worden nu ook echt gek van de opdringerige verkopers.
Het werd inmiddels frisser dus zijn we even terug naar het hotel gegaan om de vesten te halen. Daarna zijn we nog een rondje met de Hop On bus gaan rijden. We gingen ook weer naar Signal Hill. Er hing nu een wolkendek zodat het uitzicht op de zee een stuk minder was, maar het was ook wel apart om boven de wolken te staan.
Nadat we weer bij ons opstappunt waren, zijn we uitgestapt. We zijn via Long Street naar restaurant Mama Africa gelopen. Hier hadden we gereserveerd, maar was nu nog dicht. We zijn toen bij een cocktailbar een cocktail gaan drinken. Ik een Pina Colada en Marja een Passion on the Beach. Ze smaakten prima. Het was ook nog eens happy hour. In totaal waren we 50 rand (ongeveer 3,50 euro) kwijt voor 2 cocktails.
Vervolgens gingen we naar Mama Africa. Een op en top Afrikaans ingericht restaurant. We hebben samen de mixed gril van krokodil, springbok, kudu, struisvogel en hert genomen. Heel bijzonder en exotisch, maar het smaakte prima. Als toetje hebben we ook een proeverij van verschillende toetjes genomen.
We zijn met de taxi terug naar het hotel gegaan want er lopen hier 's avonds best bijzondere types over straat.
Morgenochtend gaan we een gospeltour met aansluitend een township tour doen. 's Middags gaan we naar Robbeneiland. Zal ook weer een bijzondere dag worden.