Van Swaziland naar Zululand - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Van Swaziland naar Zululand - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Van Swaziland naar Zululand

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Het viel nog mee hoe goed we geslapen hadden. De bedden waren prima. Marja had geen last gehad van het stro. We lagen wel de hele nacht in een brandlucht. Aan 2 kanten van onze hut stonden een soort branders voor het warme water.
Onze eerste stop was bij de Ngwenya glasfabriek. Omdat het zaterdag was, waren ze helaas niet aan het werk. We konden wel vanaf een balustrade op de fabrieksvloer kijken. In de winkel hebben we wat leuke glazen souvenirtjes gekocht.
De volgende stop was bij een lokale markt. Het waren kraampjes met golfplaten daken rondom een stoffig en hobbelig grasveld. Bij elk kraampje werd je zowat naar binnen getrokken om maar wat te kopen. We hebben wat leuke sieraden gekocht en ik heb nog een houten girafje gekocht.
Daarna gingen we naar de Swazi Candle Factory. Hier was wel een kaarsenmaker aan het werk. We zagen prachtige kaarsen maar ze waren te zwaar om mee te nemen.
's Middags waren we weer bij de grens met Zuid Afrika. Hier gingen de paspoortcontroles aan beide kanten gelukkig lekker snel. We hebben weer 2 stempels erbij. We waren nu in Zululand.
We reden meteen door naar ons hotel Ezulwini Lodge in Hluhluwe. Wat een verschil met gisteren. De kamers zaten rondom een grasveld en waren echt prima.

• 29 Juli 2014 - 21:29

Roland:

Duinbrand? En Marja gaat rustig op de foto ondertussen?!

• 31 Juli 2014 - 00:48

Simone :

Hoi Esther. Wat leuk dat je nog weer wat hebt kunnen vinden voor je souvenirs kastje. En de sieraden. Zeker allemaal gemaakt van hout? Nou ja ik ben er wel benieuwd naar. Gelukkig hebben jullie goed kunnen slapen.