Hluhluwe en St. Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Hluhluwe en St. Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Hluhluwe en St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Het was weer een korte nacht want om 5:45 ging de wekker. We vertrokken om 7:15 naar het Hluhluwe Umfolozi National Park waar we weer een safari gingen maken. Nadat we net 100 meter voorbij de ingang van het park (en een wildrooster met schrikdraad) waren, deed onze jeep het niet meer. Hij wilde niet meer starten. Twee mannen van onze groep hebben zelfs nog geduwd maar dat hielp allemaal niet. Na ruim een half uur kwam er eindelijk een andere jeep. Met gevaar voor eigen leven (lopend.....) zijn we overgestapt in de andere jeep. Deze deed het gelukkig prima.
De natuur was heel anders dan in het Krugerpark (hoger gras). Helaas hebben we het luipaard nog steeds niet gezien. We hebben wel zwijntjes en giraffes gezien.
We hebben ook erg veel olifanten gezien. Een kudde stak zelfs vlak voor de jeep over. Dat was prachtig om te zien. Eentje begon er zelfs te trompetteren.
Na de safari zijn we voor de lunch naar St. Lucia gegaan. We hebben daar een lekkere pizza gegeten.
Na de lunch gingen we naar het meer van St. Lucia voor een boottocht. We kwamen zeer dicht bij krokodillen en nijlpaarden. Geweldig om te zien. Helaas geen nijlpaard gezien die zijn bek even flink open deed.
Hierna gingen we naar Jabula Beach waar we vanaf het strand de Indische Oceaan konden zien. We zijn hier een kwartiertje gebleven.

• 28 Juli 2014 - 20:10

Corina:

Ha Esther, zo gaaf. In dat park ben ik jaren geleden ook geweest. Dat was mijn eerste soloreis naar het buitenland ;-)
    Geniet nog van jullie prachtige reis
    XXX corina

• 31 Juli 2014 - 00:58

Simone :

Hoi allebei. Wat moet dat een belevenis zijn om dit mee te maken. Vooral de olifanten. En wat groot zijn ze da, als je er nu dichtbij bent. En zo te zien hebben jullie heerlijk weer. Welvaart rottig dat de jeep het niet deed, maar gelukkig is het opgelost. En bevalt het eten jullie nog?