Van Drakensbergen naar East London - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Van Drakensbergen naar East London - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Van Drakensbergen naar East London

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Het was vanmorgen erg koud toen we vertrokken (-2 graden celcius). In de bus was het ook niet veel warmer. Er bleek een probleem met de watertoevoer te zijn zodat de kachel en de airco het niet deden. Dit probleem is de afgelopen week al vaker gebeurd en kon, ondanks 2 reparaties, niet opgelost worden. Het is nu zo ver dat er een nieuwe bus gaat komen. Dan gaat het hopelijk beter want de kou en de warmte waren niet fijn.
We lieten vandaag de Drakensbergen achter ons. Het zou vandaag een lange reisdag worden. De infrastructuur in dit gedeelte van het land is niet zo goed waardoor we vaak dwars door dorpjes heen reden. We keken onze ogen uit in de "winkelstraten". We zagen de meest krakkemikkige winkeltjes en de straten stonden vol met kraampjes.
Voor de lunch stopten we in Mtatha waar we pizza gegeten hebben. Dit was een vrij grote stad maar qua winkeltjes vergelijkbaar met de kleinere dorpjes. Wij aten gelukkig in een veilig gedeelte.
In de middag bezochten we het Mandela Museum in Qunu. Dit was erg mooi opgezet en beschreef het levensverhaal van Mandela. We hebben hier foto's gemaakt met de "geslaagd" vlag van Nelson Mandela en we hebben pennen uitgedeeld. Daar waren ze erg blij mee.
Het was inderdaad een heel lange reisdag want we kwamen pas om 18:00 (in het donker) bij ons hotel Crawfords Beach Lodge bij East London aan. Het hotel ligt aan het strand maar doordat het donker was, konden we dat nog niet zien. We hebben een kamer op de begane grond met uitzicht op zee, dus we zijn morgen erg benieuwd.
Morgen hebben we een vrije dag waarop je optioneel excursies kon doen. Wij hebben besloten om er een rustdag van te maken.

• 30 Juli 2014 - 22:35

Erwin:

Weer heel wat meegemaakt vandaag! Geniet van jullie vrije dag morgen!

• 30 Juli 2014 - 23:25

Laïla:

Een echte reisdag en dan toch nog veel te zien......hebben jullie al Afrikaans gegeten? Zo ja, wat? Zo nee, waarom niet? ;-). Heel verstandig morgen een 'rustdag' jullie moeten nog even........ik kan mij zo voorstellen dat jullie morgenochtend een schitterend uitzicht hebben. Ga dan meteen badpak aantrekken en een 'duik' nemen.

• 31 Juli 2014 - 01:51

Simone :

Goed, dat jullie even een rustdag nemen. Wel balen dat jullie pech hebben met de bus. Hopend dat dit zo snel wordt opgelost. Geniet er maar lekker van.

• 31 Juli 2014 - 06:50

AnneMarie:

Leuk hoor, dat nu ook alle foto's erbij staan, nu ja, alle....... haha! Maar het geeft een goed beeld. Echt hele mooie natuur en al die dieren, prachtig. De kou en alle golfplaten woningen zijn misschien iets minder, wel heel indrukwekkend. Ben weer benieuwd naar jullie zeezicht vanochtend. Rust lekker uit vandaag! Ik ga weer aan de slag!

• 06 Augustus 2014 - 05:56

Simone :

Jullie hebben ook alweer veel gezien en op foto gezet. Wel indrukwekkend zeker het Museum, en zo te zien ook geslaagd. Prachtig hoor, alleen dat weer is van heel warm, naar heel koud. Volhouden hoor. Komt allemaal wel goed.