Route 62 - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Route 62 - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Route 62

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Somerset West

We hebben gisteravond struisvogelbiefstuk gegeten en dat smaakte heerlijk. We zijn met een groep van 14 personen uit eten geweest en waren in totaal 160 euro kwijt. Het eten en drinken is hier echt spotgoedkoop.
We hebben vandaag niet de Route 66 gereden, maar de Route 62. Een mooie route langs "plooiingsgebergte".
Onze eerste stop vanmorgen was bij Ronnies Sex Shop. Eigenlijk is het gewoon Ronnies Shop, maar vrienden van de eigenaar hadden bij de opening er Sex Shop van gemaakt. Er komen nu bezoekers uit de hele wereld. Het cafeetje hangt helemaal vol met beha's en andere prullaria; erg bijzonder.
De koffiestop hadden we in Barrydale; een plaatsje langs de Route 62. Het was net een Amerikaans plaatsje met restaurantjes en winkeltjes.
Onze volgende stop was bij de Kogmanskloof waar we weer prachtige uitzichten gezien hebben. We moesten, met gevaar voor eigen leven, langs de weg lopen....
Vervolgens gingen we naar de brandyproeverij Klipdrift. We kregen uitleg over de 4 verschillende soorten brandy's die daar gemaakt worden. We hebben er allebei eentje geproefd maar we weten weer dat het niets voor ons is; veel te sterk.
Helaas begon het daarna flink te regenen en heeft onze reisleider de route wat aangepast. We reden langs de kust. Gelukkig werd het later weer droog en konden we genieten van de mooie uitzichten. In de verte zou de Tafelberg te zien moeten zijn, maar deze zat helemaal achter de wolken; nog niet gezien dus.
We zijn inmiddels aangekomen in ons (NH) Hotel in Somerset West. Een prima hotelkamer in een flink groot modern hotel. Prins. Bernhard is hier ook gast geweest.
Morgen gaan we het wijngebied in en gaan we een bezoek brengen aan Stellenbosch en Franschhoek.

• 05 Augustus 2014 - 18:27

Erwin:

Geniet ze verder, van de wijnboerderijen ook!

• 06 Augustus 2014 - 05:41

Simone :

Leuke shop, nog wat achtergelaten meiden? En Btw wat zat er nu in die bakken? Was ik wel benieuwd naar. Wel leuk om ook deze dingen mee te maken. En ja Brandy Pfff sterk spul. Ach je moet het toch een keer proberen.

• 06 Augustus 2014 - 10:28

Jan Hofman :

Met die struisvogel biefstuk moet en jullie op passen ,,als slager heb ik er ook best wel van gegeten , maar ik stop zo nu en dan myn hoofd inde plaatselyke zandbak .En dat caffetje ik heb het tegen Hans gezegd en gaan nu ook sparen voor een reis naar Zuid afr. ,maar prachtig wat jullie allemaal zien ,wel heel veel filmen hoor dan beleef je de reis thuis steeds weer op nieuw ,geniet van jullie wyntje moet je echt proeven ,met een stukje Biltong er by fyne voort zetting