Omgeving Kaapstad verkennen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Omgeving Kaapstad verkennen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Omgeving Kaapstad verkennen

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We vertrokken vanmorgen voor de laatste keer met de bus. We reden allereerst richting Houtbaai waar we om 9:15 vertrokken voor een boottocht naar robbe-eiland (niet te verwaren met Robbeneiland). Toen we bij dit eiland kwamen, bleek het een rots te zijn waar honderden zeehonden in de zon lagen. Heel bijzonder om te zien.
Vervolgens reden we via een prachtige route langs de kust naar Cape Point. We hebben hier met gevaar voor eigen leven geluncht want er liepen hier allemaal bavianen rond. Gelukkig ging bij ons alles goed, maar we zagen een baviaan een ijsje uit iemands hand trekken.
Met een funiculaire gingen we omhoog richting de vuurtoren. Ook hier hadden we weer prachtige uitzichten.
De volgende stop was bij Kaap de Goede Hoop; het meest zuidwestelijke puntje van Afrika. Hier hebben we ook een groepsfoto gemaakt.
Vervolgens reden we door naar Boulders Beach waar de pinguins vrij op het strand loslopen. We hadden verwacht dat wij ook op het strand zouden komen, maar we liepen op een houten loopbrug.
Via een korte stop in Simon's Town reden we terug naar het hotel. Vanavond hebben we een afscheidsdiner met de groep. Vanaf morgen gaan we 3 dagen zelfstandig Kaapstad verkennen. We beginnen met een rondje met de Hop On Hop Off Bus om de omgeving te verkennen.

• 08 Augustus 2014 - 20:34

Ilse:

Als het mooi weer is neem dan de kaffertaxi (tja, zo heet het nu eenmaal) naar Clifton Beach (3th beach) of nog even verder naar Camps Bay Beach. Die taxi is al een ervaring op zich en nee, niet eng. Kan best met 18 man in een volkswagen busje en t kost niks. Clifton is een mooi, rustig strand met 1 heel leuke strandtent. Camps Bay heeft een soort boulevard met allerlei eettentjes en het kost niks maar de kwaliteit is super. Have fun!