Laatste dag in the Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Laatste dag in the Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Laatste dag in the Big Apple

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Juli 2008 | Verenigde Staten, New York

Hier een laatste verslag vanuit een warm New York. We vonden het erg leuk om al jullie reacties te lezen. We gaan de verslagen bij onze foto's plakken dus als jullie nog reacties toe willen voegen..... Als we thuis zijn zullen we een (zeer kleine) selectie van de foto's maken en deze op de site plaatsen. We kunnen er maar 10 plaatsen, dus de rest komt wel.

Gisteren zijn we dus naar Mary Poppins geweest. Het Amsterdam Theatre is niet zo'n heel groot theater maar wel erg mooi en knus. De plafonds en muren zijn erg mooi versierd. De musical zelf was heel erg leuk. De decors waren geweldig. Er stond een heel huis op het podium en dat ging omhoog en omlaag en er gebeurde van alles. Doordat ze zeer netjes Engels praatten en zongen, was het voor ons ook goed te verstaan en te volgen. De musical duurde 2 1/2 uur. Het verhaal was al bekend voor ons maar het was erg leuk om te zien hoe ze er een musical van hebben gemaakt.

Vanmorgen zijn we allereerst met de Staten Island Ferry geweest. Dat is een grote oranje ferry waarmee je gratis (!) naar Staten Island kan varen. Staten Island zegt ons verder niet veel, maar wat erg leuk is, is dat je langs Ellis Island en het Vrijheidsbeeld vaart. Aangekomen op Staten Island zijn wij meteen weer op de ferry terug gestapt. We mochten er niet opblijven. Dus eerst eraf en snel weer via de wachtruimte erin. De terugweg was eigenlijk nog mooier want nu zagen we de skyline van Manhattan steeds dichterbij komen. De overtocht duurde een half uur.

Daarna zijn we met de metro naar South Street Seaport gegaan. We moesten eerst nog wel een stukje lopen. We zagen nog de opgang van de Brooklyn Bridge maar dit keer zijn we er niet overheen gelopen. South Street Seaport is een soort oude haven waar nog zeilschepen liggen. Verder is het een winkelcentrum en is het er erg touristisch.

Vanmiddag zijn we naar Central Park gegaan. Hier hebben we heerlijk rustig (met fluitmuziek...) op een bankje gezeten en hebben we een boekje gelezen.

Daarna zijn we nog even naar Rockefeller Center gegaan. We hebben een foto gemaakt van het beroemde gouden beeld. We konden niet echt dichtbij komen want er was een besloten party. We hebben ook nog even bij de NBC-store gekeken. Ze hadden daar erg grappige spullen van o.a. Heroes, Friends en ER (voor de tv-kijkers onder ons).

Vanavond gaan we onze koffer opnieuw inpakken; is wel weer nodig. Morgen vliegen we om 14:00 naar Philadelphia en daarvandaan vliegen we naar Amsterdam. We zullen vanaf huis nog een laatste verslag schrijven en dan zullen we ook wat foto's toevoegen (keuze zal moeilijk zijn....).

heel veel groetjes,
Marja & Esther

• 17 Juli 2008 - 23:38

Hanny:

Goede terugreis. Jullie zullen wel thuis moeten uitrusten van zo'n vakantie. Maar jullie hebben genoten. See you
    Hanny

• 18 Juli 2008 - 06:31

AnneMarie:

Goede terugreis en succes met jullie jet-leg de komende dagen. Zaterdag beloofd hier donder en bliksem, maar volgens mij nemen jullie voor daarna de zon voor ons mee en beloofd het komende week mooi weer te worden. Kunnen jullie weer een beetje wennen. Groetjes AnneMarie

• 18 Juli 2008 - 07:30

Jo:

Hoi marjaenesther, dat zal ik missen, elke ochtend een reisverslag. Het was geweldig om te lezen. Advies: koop nog gauw een warme trui en doe hem aan, het is hier prima HERFSTvakantieweer (maar volgende week wordt het beter). Ik ga nu ook mijn koffer pakken, want ik ga zondag weg. Veel plezier nog, goede terugreis en tot ziens!
    Jo

• 18 Juli 2008 - 11:07

Leo Van Berkel:

Beste Marja en Esther,
    hartelijk dank voor jullie leuke verslagen. We herkenden er veel in, want jullie maakten hetzelfde rondje als wij in 1996. Het grote verschil was, dat wij nog bovenop het WTC hebben gestaan..
    Jullie hebben in ieder geval een fantastische trip gemaakt, waar je weer even op terug kan kijken. Trouwens, jullie zijn zo langzamerhand aardige globetrotters aan het worden.

Wij zitten nu in de caravan in regenachtig Noorwegen. We hebben ons noordelijkste punt gehad in Kristiansund (ter hoogte van Trondheim) en gaan morgen naar Alesund. Aangezien het in heel Europa slecht weer is, maken we ons maar blij met de droge momenten. Het land is echter wel erg mooi. Van een Oostenrijks aandoend landschap tot de bekende fjordenkust met dieptes en bergen, eilanden, bruggen en vooral niet te druk op de weg.
    We hebben geen 2000 foto's, maar er staan wel leuke plaatjes op onze laptop. Die kunnen we leuk vullen met dit matige weer.
    We zijn ongeveer op de helft en zijn half augustus weer thuis.... om eind augustus weer een verzorgd reisje naar Rusland (Moskou, St.Petersburg) te gaan maken. Jullie zien: wij zitten ook niet stil
    Nog een mooie zomer toegewenst.

Préditze en Leo van Berkel