Terugweg met hindernissen - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Terugweg met hindernissen - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Terugweg met hindernissen

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Juli 2008 | Nederland, Purmerend

We zijn weer terug in Purmerend.

Gisteren zijn we thuis gekomen, maar dat is niet helemaal vlotjes verlopen.

We gingen met de Super Shuttle van ons hotel naar La Guardia Airport in New York. Hier waren we om 11:30. We moesten weer door een extreem strenge security heen. De schoenen moesten uit, we werden gefouilleerd en alle tassen werden gecontroleerd met een soort doekje dat daarna in een apparaat ging (kruit- of drugsresten??).

We zouden om 13:30 gaan boarden maar om 13:45 werd doodleuk omgeroepen dat de vlucht naar Philadelphia geannuleerd was, en wij moesten daar overstappen naar Amsterdam. We zijn meteen naar een speciaal loket gegaan en daar kon ze ons overboeken op een Delta-vlucht naar Amsterdam (ipv US Airways). Dat was natuurlijk geen probleem, alleen moesten we wel naar een heel ander vliegveld.

De koffers waren natuurlijk ook al ingecheckt maar die kwamen vrij snel via de bagageband weer terug. Toen moesten we kijken hoe we naar JFK-Airport konden komen. Onze laatste dollars hadden we al uitgegeven en dus hadden we alleen nog de creditcard. Een shuttlebus kon niet geregeld worden en in de lijnbos kon alleen contant betaald worden. Dus moesten we wel met een taxi; daar konden we gelukkig wel met de creditcard betalen. Dat was alleen toch een extra kostenpost van 36 dollar (die we wel gaan proberen te declareren).

Om 15:15 kwamen we aan op JFK waar we nogmaals door de strenge security gingen. We vonden dit erg irritant.

Ons vliegtuig vertrok pas om 20:50 dus we moesten heel wat tijd zien door te brengen op het vliegveld waar niet zo heel veel te beleven was.

Een geluk bij een ongeluk was wel dat het een groter vliegtuig was en dat deze niet helemaal volgeboekt was. We konden dus allebei 2 banken voor onszelf inpikken, waardoor we nog redelijk hebben kunnen slapen.

Om 10:20 landden we op Schiphol. We werden gelukkig niet gecontroleerd bij de douane (met onze 7 paar Skechers (schoenen) in de koffers...) en konden de trein van 11:35 naar Purmerend nemen.

We hebben inmiddels 10 foto's op de site geplaatst zodat jullie alvast wat indrukken op kunnen doen.

Nogmaals bedankt voor de leuke reacties en wie weet tot een volgende vakantie.....

Groetjes,
Marja & Esther

• 20 Juli 2008 - 22:48

Hanny:

Welkom in het regenachtige kikkerlandje.
    Bel jullie.

• 21 Juli 2008 - 09:27

AnneMarie:

Welkom terug, wat een rotweer hé! Ben wel benieuwd naar de rest van jullie foto's. Groetjes AnneMarie

• 21 Juli 2008 - 15:40

Hennie En Monique:

rare jongens die yankies met hun swiffer-snuffel doekje,maar eind goed al goed,back to holland and a lot of rain

• 22 Juli 2008 - 19:42

Chantal:

Hey meiden,

welkom thuis! Wat een gedoe. Wel herkenbaar hoor. Lijkt wel op mijn wereldreis naar Noorwegen. Ben toen uiteindelijk net zo lang onderweg geweest om in Bergen te komen (wel met een hotelovernachting) als om in NZ te komen. Alleen kennen de Noren gelukkig niet die doekjes en de schoenen mochten ook aan blijven. Altijd fijn voor iedereen:-) Ben erg benieuwd naar al jullie foto's. Snel een keer afspreken!!!

• 31 Juli 2008 - 08:58

Corina:

Hoi,
    Ik lees je berichtje nu pas (ook even met vakantie geweest) wat een gedoe zeg hadden jullie op de terugweg.
    Nu druk met alle foto's uitzoeken?

groetjes,
    Corina