Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag hebben we heerlijk een dag helemaal voor onszelf gehad, zonder spaanse vertaling. Het weer was inmiddels een stuk verbeterd; het was zelfs weer erg heet. Ik ben natuurlijk weer eens verbrand.

Vanmorgen zijn we eerst met de metro naar Arlington Cemetery gegaan. Daar zijn we met een tourbus over de begraafplaats gegaan, maar dat was niet echt een succes. Het waren maar 3 haltes en bij de eerste bleef hij al een kwartier staan. Bij de tweede zijn we dan ook uitgestapt en zijn we verder gaan lopen. Het graf van Kennedy hebben we dit keer overgeslagen. We zijn nu bij het graf van de onbekende soldaat geweest. Daar wordt elk half uur de wacht gewisseld en dat was erg apart om te zien; zo strak ging dat.

Toen zijn we terug gelopen naar de uitgang. Eerst wilden we terug met de metro gaan, maar toen besloten we om te gaan lopen. Ook het plan om een fiets te gaan huren, hebben we niet gedaan. Vanaf Arlington zijn we over de brug over de Potomac river gelopen en zijn we naar het gedeelte gegaan waar alle memorials zijn (Franklin Delano Roosevelt, Lincoln, Korea, Vietnam en World War II).

Hierna zijn we langs het Washington Monument gelopen (grote obelisk) en daarna zijn we naar de voorkant van het Witte Huis gegaan. De vorige keer hebben we de achterkant gezien en nu dus de voorkant. Deze was mooier maar wel een stuk verder weg.

Bij het Hard Rock Café hebben we heerlijk wat gedronken (en heb ik een t-shirt gekocht).

Met de metro zijn we toen naar Union Station gegaan en daarvandaan zijn we naar het Capitool gelopen. Deze stond vol in de zon dus dat was prachtig om te zien.

Nadat we nog even bij het prachtige Union Station hebben gekeken, zijn we met de metro terug naar het hotel gegaan.

Het is jammer dat we geen stappenteller hebben, maar onze schoenzolen zijn wel een stuk meer gesleten...

Morgen gaan we via Philadelphia (bekend terrein) naar New York. We moeten even kijken of we daar kunnen internetten.

  • 15 Juli 2008 - 07:57

    Jeroen En Simone:

    Dit klint wel heel erg mooi, veel geschiedenis zo te horen.
    Wanneer jullie weer terug zijn moeten er dus nieuwe schoenen gekocht worden.
    Zonde, dus jullie lopen nu met weer nieuwe shirt van het Hard rock Cafe, die wij dus niet hebben, mmm das minder, maar goed we hebben wel 1 van Edingburg, en ik was nu toch wel eens van plan om die andere die jij (Esther) hebt meegenomen toch echt uit de verpakking te halen, anders past hij straks niet meer ha, ha
    maar goed we zullen nog even geduld moeten hebben, om te kijken hoe het allemaal gaat daar in the Big Apple, want over een paar maandjes zullen wij onze voeten ook uitsteken daar in de grote stad..
    heel veel plezier...

  • 15 Juli 2008 - 13:25

    Erwin:

    He Ester! Vanuit Thailand lees ik nu je laatste 2 verslagen. Grappig, zo ver uit elkaar. Volgens mij heb ik jou ook in mijn mailinglist geplaatst, dus dan kun je mijn avonturen ook nog volgen!Heel veel plezier nog in Philli en N-Y!

  • 15 Juli 2008 - 16:24

    Remy:

    lekker eten hoor het Hard Rock Cafe, we hebben er in Keulen ook gegeten. Daar geen leuke T-shirts gezien...

    Ik lees de volgende mail wel weer!

  • 15 Juli 2008 - 19:19

    Frits Snel:

    Hallo Marja en Esther,

    Hartelijk dank voor jullie kaart uit Philadelphia met een Canadese postzegel. Ik begrijp het hoor. Onze kaarten uit Praag hadden ook een Duitse postzegel. Weer terug op Amerikaanse bodem lees ik. Worden jullie niet een beetje moe van dat hoge belevenissen-tempo ? Ik ben overigens benieuwd op welk getal de teller van jullie camera inmiddels staat. Jullie kunnen volgens mij wekenlang genieten van alle beeldmateriaal dat jullie mee terug brengen.
    Overigens reageer ik niet op elk bericht van jullie, maar we volgen jullie route en belevenissen nauwgezet.
    Verder nog een prima tijd gewenst, mooi weer en genieten maar.

    Groet Marianne en Frits.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Welkom bij onze site. We gaan proberen om zoveel mogelijk van onze belevenissen te beschrijven. Veel leesplezier. Groetjes, Marja & ESther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 17969

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Zuid Afrika

30 Juni 2008 - 19 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: