Van Pretoria naar Hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Van Pretoria naar Hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Van Pretoria naar Hoedspruit

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

We vertrokken vanmorgen om 7:45. We moesten eerst door de ochtendspits van Pretoria, maar het viel gelukkig mee.
We hebben vandaag de hele dag in de bus gezeten, maar we reden wel door een prachtige omgeving.
We hebben (redelijk dorre) maisvelden gezien maar ook prachtige rotsformaties.
De weg ging vaak via haarspeldbochten dus dat was iets minder fijn. We zaten 2x achter een vrachtwagen die we in moesten halen en dat is op een weg met veel bochten niet fijn.
Via een zeer smalle zandweg tussen de hekken van een reservaat zijn we aangekomen bij ons hotel Kubu Lodge vlakbij Hoedspruit. We hebben de eerste giraffes al gespot.
Wat een verschil met de drukte van Pretoria. Het is hier doodstil en vanaf ons bed kunnen we zo het natuurgebied in kijken. Het is nu inmiddels al flink donker dus van het uitzicht kunnen we morgen weer genieten.
We moeten morgen heel vroeg op want dan gaan we een safari met een 4x4 jeep maken in het Krugerpark. Hopelijk kunnen we de big 5 (en veel andere dieren) spotten!

• 22 Juli 2014 - 18:15

Erwin:

Dag Esther,
    Klinkt ontzettend relaxed! Doet me gelijk weer denken aan Namibië afgelopen jaar. Ook zo ontzettend veel sterren te zien? En lekker eten? Met wild ook? Geniet ervan in elk geval!
    Erwin

• 22 Juli 2014 - 19:38

Hennie En Monique:

halloo dicht bij huis reizigers.
    zo te lezen hebben jullie al aardig een bus ritje opzitten maar dan zie je ook wat,het grote wild zien jullie morgen hoop ik in iedergeval hallo jumbo en zo'n dikkertje met een grote neus en hopelijk lion king,is wel spannend om op sluip safari tegaan
    voor nu sleep well en gezond weer op

groetjes hennie en monique

• 22 Juli 2014 - 20:12

Kim Loenen :

Hoi.
    Ik ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Geniet er lekker van samen.
    Liefs Kim

• 22 Juli 2014 - 20:51

AnneMarie:

Dag dames,
    Dat uitzicht vanuit bed ziet er heel goed uit! Dat zal morgenochtend lekker wakker worden! Ben al heel benieuwd naar jullie foto's van alle dieren morgen. Heel veel succes met zoeken naar the big five.
    Groetjes AnneMarie

• 22 Juli 2014 - 21:07

Gerda Beers:

Hallo Esher en Marja, globetrotters,

Wat leuk dat jullie me een beetje meenemen op jullie vakantie in Zuid Afrika.
    Geniet met volle teugen. Ik zie uit naar jullie verdere verhalen.
    Hartelijke groeten,
    Gerda

• 22 Juli 2014 - 22:21

Annemieke:

Wat leuk morgen, maak je foto's?

• 22 Juli 2014 - 22:46

Laïla:

Lekker slapen in zo'n bijzondere omgeving...heel veel kijkplezier morgen....