Laatste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Laatste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen hebben we de koffers ingepakt. Alles konden we gelukkig goed over beide koffers verdelen. We hebben de koffers in het hotel gelaten en zijn op pad gegaan.
Met de stadsbus gingen we naar Long Street waar het kantoor van Capetownmagazine.com gevestigd is. Deze site volgen we al een tijd en we hadden ooit gelezen dat ze stroopwafels lekker vinden. Die hadden we dus meegenomen en zijn we langs gaan brengen. Het viel zeer in de smaak; we werden ook nog op de foto gezet.
Daarna zijn we met de bus naar het dalstation van de Tafelberg gegaan. Helaas waren er flinke wolken te zien. We gingen met de cablecar naar boven. De rit duurt 5 minuten en onderweg draai je ongeveer 3 keer, via een draaiplateau, rond. We verdwenen al snel in de wolken dus hadden niet veel uitzicht. We zagen wel de toppen van Lion's Head en de 12 Apostelen boven de wolken uitsteken; een prachtig gezicht.
Bovenop de Tafelberg scheen de zon en was het flink warm. We hebben een stukje gewandeld en wat gegeten en zijn toen weer met de cablecar naar beneden gegaan.
Met de stadsbus zijn we toen naar de V&A Waterfront gereden waar we nog wat gewinkeld en geluncht hebben. We zijn ook nog naar Nobel Square geweest waar 4 beelden van de Zuid Afrikaanse nobelprijswinnaars staan. Met de stadsbus zijn we weer terug naar het hotel gegaan.
Om 18:00 zijn we door een taxibusje bij het hotel opgehaald. We zijn lekker vroeg naar het vliegveld gegaan zodat we hier rustig kunnen eten en nog wat winkeltjes kunnen bekijken. We vliegen om 23:20.

• 11 Augustus 2014 - 21:49

AnneMarie:

Goede terugreis straks! Wat een mooie foto's hoor van de tafelberg. Die wolken maken het ook wel, heel mooi. En heel leuk om weer jullie reis te volgen. Wel een, land met veel contrasten. Indrukwekkend prachtige natuur en indrukwekkende angstwekkende geschiedenis en de arme wijken en mensen ook heel heftig hoor. Groetjes AnneMarie

• 11 Augustus 2014 - 22:44

Laïla:

Wat een bijzonder laatste dag......en weer zoveel gezien.....hoe verwerken jullie al die indrukken?.
    Ook ik ben van mening dat de wolken het geheel heel mooi maken.
    En wat slim weer van jullie bereisde vrouwen...op tijd op het vliegveld..op het gemakje happie doen, drinken en al dat andere wat moet.......goede reis....