Quebec & Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Quebec & Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Quebec & Montreal

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Juli 2008 | Canada, Montréal

Allo allo,
hier een berichtje vanuit het franstalige deel van Canada.

Gisteren zijn we de grens van Canada overgestoken. We moesten de bus uit en echt in de rij voor de paspoortcontrole. We hebben nu wel een stempel van Canada in ons paspoort dus dat is wel leuk.

Gisteren hebben we eigenlijk de hele dag in de bus gezeten. Het was een flink eind van Boston naar Quebec. We kwamen in het begin van de avond aan. Ons hotel lag helaas een flink eind uit het centrum. Met de stadsbus zijn we toen naar het centrum gegaan; dat was een half uur rijden. Er bleek een festival aan de gang te zijn vanwege het 400-jarig bestaan van de stad Quebec. Dat was erg gezellig; veel muziek en straattheater.

Vanmorgen hebben we een stadstour in Quebec gehad. Helaas regende het hier net zo hard als in Nederland; dus dat was wat minder. Quebec heeft een leuk oud centrum. Gelukkig is het ook nog even droog geweest.

Om 13:00 vertrokken we naar Montreal waar we rond 16:00 aankwamen. Ook hier kregen we weer een stadstour. Het weer was inmiddels beter geworden. We zitten in een erg mooi hotel en hebben weer een flink grote kamer.

Vanavond zijn we naar het Eaton Centre geweest. Een groot overdekt winkelcentrum. Hier in Montreal is een hele ondergrondse stad. Allerlei gebouwen, winkels en metrostations zijn met elkaar verbonden. Vooral handig voor in de winter.

• 10 Juli 2008 - 10:32

Jo:

Hallo marjaenesther, elke ochtend kijk ik even of er nog nieuws uit het verre westen. Vanmorgen heb ik de atlas er maar eens bij gepakt, dan kun je pas goed zien welke afstanden jullie al hebben afgelegd! Wat is Nederland toch klein, 2 uurtjes gas geven en je bent hier het land al uit.
    Hoe bevalt Canada? Blijf genieten, zo te lezen hebben jullie daar geen probleem mee. Hier is het nog steeds regenachtig, dus blijf nog maar een paar weken daar.

• 15 Juli 2008 - 07:51

Jeroen En Simone.:

En nog iets gekocht voor jullie souvenirekast..
    maar dat het weer niet zo was, dat is soms wel een beetje sneu, maar goed er zijn zoals we het zien best nog wel andere dingen, dus jullie vermaken jullie wel..