Belevenissen in New Orleans - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Belevenissen in New Orleans - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Belevenissen in New Orleans

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Augustus 2005 | Verenigde Staten, Tallahassee

In New Orleans lukte het niet om een internetcafé te vinden maar hier in Tallahassee hebben ze gelukkig in het hotel weer gratis internet. Over Tallahassee valt niets te vertellen; we zitten hier naast de snelweg dus we zullen onze belevenissen in New Orleans vertellen.

De eerste avond hebben we met de Creole Queen (een radarboot) een tocht over de Mississippi gemaakt. Eerst hebben we gegeten van een buffet en daarna zijn we heerlijk op het dek gaan zitten. Er was live muziek aan boord en ook van deze band hebben we de cd gekocht (met handtekening). De omgeving stelde niet zo heel veel voor want we keken alleen maar naar industrie. Op de terugweg zagen we wel de mooi verlichte skyline van New Orleans.

De volgende morgen gingen we eerst naar de Court of Two Sisters (voor Chantal wel bekend) in de French Quarter waar we een zeer uitgebreide brunch hebben gekregen. We zaten in de binnentuin waar ook weer live muziek aanwezig was.

Vervolgens gingen we met de bus richting het moerasgebied waar we met een fluisterboot een Swamptour gemaakt hebben. We hebben een aardig aantal alligators gezien die gevoerd worden met marshmellows. Op een gegeven moment kon je met een jonge alligator op de foto. De grootte van het beestje viel een beetje tegen (een stuk groter dan 6 jaar geleden) maar Esther wilde zich niet laten kennen en is er toch mee op de foto gegaan. Ze moest hem goed vasthouden en toen ze hem door wilde geven aan iemand anders begon hij erg te spartelen. Dat was niet echt prettig en deed ook pijn aan haar hand. Maar, wel een erg leuke foto!

Na een rustige vaartocht werden we met de bus weer naar het hotel gebracht.

Vervolgens zijn we gaan wandelen door Bourbon Street waar overal al de Jazzmuziek uit de cafés kwam. Ook hier was het weer erg heet en hebben we dus maar weer een flesje water gekocht. We hebben ook nog een stukje langs de Mississippi gelopen.

's Avonds zijn we weer terug geweest naar Bourbon Street waar het inmiddels aardig druk was geworden. Overal stonden er mensen op de balkons en werden er kettingen naar beneden gegooid. Dat is een traditie daar. Van een medereiziger hebben wij ook een aantal kettingen gekregen; erg aardig. Marja vond het op een gegeven moment te druk worden en het begon ook te regenen. Toen zijn we maar weer terug gegaan naar de kamer (waar het drinken goedkoper is.....).

Vandaag hebben we eigenlijk alleen maar in de bus gezeten. We hebben nog wel een stop gemaakt bij de Battleship Memorial in Mobile, Alabama. Er ligt daar een gigantisch oorlogsschip en er staan veel tanks en vliegtuigen. Ook zijn er memorials voor de Vietnam en de Korean War.

We hebben de afgelopen tijd veel souvenirs gekocht maar het past allemaal nog steeds in de koffer. We hoeven nog niet op de deksel te gaan zitten.....

En de voeten houden het ook nog steeds (mede dankzij de voetbadtabletten)......

Morgen gaan we richting Orlando en overmorgen gaan we naar Epcot. Hopelijk kunnen we weer ergens internet vinden.

Bye bye.

• 08 Augustus 2005 - 06:03

Jeroen En Simone:

Hello beautiful girls..
    Ik ben net weer terug van mijn nachtdienst, en was dus erg benieuwd naar jullie verslag....
    Zo te horen is de muziek daar goed aanwezig, zeker wel erg gezellig. of beginnen de oren al de suizen..
    We wensen jullie ontzettend veel kijkgenot in Orlando, vooral in Epcot, dat is al weer een hele tijd geleden voor mij.. nou ik ga ermee stoppen vell plezier en tot het volgend verslag..

• 08 Augustus 2005 - 12:37

Sarina:

Leuke belevenissen.
    en................lekker weer, hier is het herfst!.
    Veel plezier, ik kijk al uit naar het volgende verslag,Esther,wat kun je beeldend vertellen,heel leuk

• 10 Augustus 2005 - 14:49

Lisette:

Hallo hallo!
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik moet bekennen dat ik wel wat in moest halen maar dat is natuurlijk niet zo erg. Jullie vermaken je prima zo te lezen! Het weer is beter dan bij ons, want hier regent het echt de hele dag, en vandaag niet voor het eerst, Nou moet ik wel eerlijk zijn, vandaag is nog redelijk in vergelijking met de voorgaande dagen maar toch, beetje jaloers ben ik wel hoor!! En dus heb ik maar alvast een strandvacantie geboekt voor september, Heerlijk!! Bedankt voor de kaart uit new york, Was er al vrij snel! Wat me trouwens wel heel indrukwekkend lijkt, is de plek 09-11 in manhattan. Ben dan ook nu al benieuwd naar de foto's! Oke veel plezier verder en tot het volgende bericht!
    gr lisette

• 13 Augustus 2005 - 16:03

Chantal:

Hallo meiden,

leuk om over jullie belevenissen in New Orleans te lezen. De lokaties klinken mij inderdaad bekend in de oren. Ben trouwens blij dat ik 6 jaar geleden ben geweest gezien de groei van de alligator!?! ha ha, vind het wel dapper van je Es. Nou nog een paar dagen slapen en dan mag ik eindelijk naar Berlijn. De weersverwachtingen zijn gelukkig licht positief. Van het weer op dit moment word ik zwaar depri.

Groetjes
    Chantal