Elvis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Elvis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Elvis

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Augustus 2005 | Verenigde Staten, Memphis

We hebben weer een hotel waar we gratis gebruik kunnen maken dus dat is perfect. Hoeven we in ieder geval niet op de tijd te letten.

Vanmorgen zijn we om 08:00 vertrokken uit Nashville.

We maakten een koffiestop bij het Casey Jones Village in Jackson. Tennessee. Hier is een soort treinmuseum voor de bekende Casey Jones. Ook waren er nog een aantal leuke winkeltjes waar we rondgekeken hebben.

Al vrij vroeg kwamen we aan in Memphis. Allereerst zijn we naar het bezoekerscentrum geweest waar 2 levensgrote beelden van Elvis en van BB King stonden.

Daarna hebben we een fotostop gemaakt bij een reusachtige piramide. Dat was geen pretje want het was er bloedheet en er was geen schaduw.

Om te lunchen werden we afgezet bij de beroemde Beale Street. We hoorden al de Bluesmuziek uit de cafés komen. Wij hebben bij Starbucks wat genomen.

En toen gingen we naar Graceland! We kregen een soort walkman op waarbij (in het Nederlands) een rondleiding werd gegeven. Helaas mocht er niet gefilmd worden maar we hebben genoeg foto's gemaakt. Het was gelukkig niet zo druk dus we konden overal prima bij. Het was allemaal pracht en praal. Na de tour door het huis hebben we nog gekeken in het automuseum en in de 2 vliegtuigen van Elvis die op het terrein staan.

Vanavond zijn we met een oude trolley naar Beale Street gegaan waar we hebben gegeten bij het Hard Rock Café. De straat was nu afgesloten voor het verkeer en het was er vrij druk. Het was gezellig verlicht en overal klonk muziek.

Morgen gaan we een lange rit maken op weg naar New Orleans. Daar zullen we 2 nachten blijven dus kunnen we de koffer weer een keer opnieuw inpakken (is wel nodig).

• 05 Augustus 2005 - 09:27

Corina:

Hoi hoi, heb net al jullie belevenissen gelezen, leuk allemaal zeg!! Ben al heel benieuwd naar de foto's!
    Tot snel (we hebben elkaar weer veel te vertellen als je terug bent!)
    Groetjes
    Corina

• 05 Augustus 2005 - 14:50

Chantal:

Hallo meiden,

heb al jullie avonturen gelezen! Niet te veel shoppen he? Ben jaloers op het warme weer.

Geniet ervan. New Orleans is super. Maar dat weten jullie al. En Es, weet je he nog? Drank is net zo duur als een cola daar!?!

Groetjes
    Chantal

• 07 Augustus 2005 - 08:22

Jeroen En Simone:

Ha die Dames..
    Zo te zien en te horen is het weer beter dan hier in Nederland..
    Wil het nog wel met al dat inpakken enzo..
    Zeker al veel gekocht of valt het nog wel mee.
    Wat een belevenissen, we zijn dan ook zeer benieuwd naar jullie verslag in New Orleans..
    En Esther en Marja denk goed aan jullie zelf en jullie voetjes.. we willen nog een hele lange tijd genieten van jullie verhalen enz...
    bye, bye girls..