Stad van de country - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Stad van de country - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Stad van de country

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Augustus 2005 | Verenigde Staten, Nashville

Vanaf ons vertrek vanuit Roanoke stond de reis in het teken van de natuur.
Eerst reden we via de Blue Ridge Parkway door de Blue Ridge Mountains. We zijn bij een aantal uitzichtpunten gestopt waarvandaan we een mooi uitzicht hadden.

Gisteren hadden we ons hotel in Cherokee. Dat is een dorpje middenin de Smoky Mountains. Het is het gebied van de Cherokee-indianen. Natuurlijk zagen we in de winkeltjes hier veel souvenirs van.

Vanmorgen reden we door de Smoky Mountains. Het was een bochtige weg maar ook hier konden we weer van mooie uitzichten genieten.

Later op de dag ging de route alleen maar over de snelweg. De hele bus lag op een gegeven moment te slapen dus dat was erg rustig.

De temperatuur was inmiddels weer gestegen tot ver boven de 30 graden. We moeten het dus rustig aan doen en veel water drinken.

Vanmiddag zijn we aangekomen in Nashville. De stad van de country. Eerst hebben we een bezoek gebracht aan het Hard Rock Café en daarna zijn we door de hoofdstraat gelopen waar we in veel leuke winkeltjes hebben gekeken. Overal op straat stonden levensgrote gitaren. Dat was erg leuk om te zien en natuurlijk staan ze op de foto.

Vanavond hebben we meegedaan aan een avondtour. Eerst gingen we naar het Nashville Nightlife Theater waar we konden eten van een buffet en waar we een echte country-show te zien kregen. Wij hebben als Nederlanders de boel op stelten gezet maar dat werd ons niet in dank afgenomen.

Na afloop heeft Esther een cd van de band gekocht en heeft zij zelfs een handtekening van de zanger (misschien wordt ie ooit nog eens beroemd!). OOk is ze met hem en met een zangeres op de foto gegaan.

Daarna zijn we nog naar het Opryland hotel geweest. Dat is echt gigantisch groot met een binnentuin en een riviertje waar zelfs bootjes varen. Het leek wel op Las Vegas.

Morgen gaan we naar Graceland dus onze belevenissen daar komen de volgende keer!

Howdie!!

• 04 Augustus 2005 - 08:15

Sarina:

Jeetje, zeg....geweldig!
    Wat hebben jullie al een hoop gezien, zeg.
    Goed uitkijken ,of je Elvis ziet, he, je weet maar nooit, haha.
    Veel plezier en groetjes,Sarina

• 05 Augustus 2005 - 10:45

Laïla:

Dames! Zitten jullie hoofden niet ongeloofelijk vol van al die indrukken? Hoe is het met de voeten?
    Eén ding: geniet van alles wat jullie zien en meemaken.
    psje: het regent hier heel veel.

• 07 Augustus 2005 - 08:06

Jeroen En Simone:

Hoi Esther en Marja...
    Zo jullie hebben het weer geflikt..
    Wat hebben die mensen gekeken denken wij..
    Maar goed geniet er maar mooi van.
    Dus jullie hebben alweer een leuke t-shirt erbij van het Hard Rock Cafe..
    Waren er nog nieuwe shirts bij gekomen, en hoe zag het eruit....
    We hopen dat de foto's (dat denken we wel) gelukt zijn..
    En Esther heb je nu bij de Indianen een hele leuke ketting gezien.. Als je er 1 ziet, moet je hem wel direkt kopen, anders krijg je er spijt van..
    Heel veel geluk, en we wensen jullie veel plezier daar in Graceland....

• 07 Augustus 2005 - 08:11

Jeroen En Simone:

Oja een klein foutje.. Met die ketting daar bedoelen we natuurlijk Marja mee, maar dat hadden jullie wel door...
    Hoe zijn de Hotels daar bij jullie net zo mooi als in Las Vegas..en het eten... lekker zeker..
    nou bye, bye, have a nice day..