Terugblik op Washington - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Terugblik op Washington - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Terugblik op Washington

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Augustus 2005 | Verenigde Staten, Roanoke

Helaas konden we in Washington geen internetcafé vinden en konden we dus niets op de site plaatsen.

We zijn net aangekomen in Roanoke. Dat is een plaatsje middenin de Smoky Mountains. Ze hebben hier gratis internet in de lobby dus dat is erg handig.

Hier dan alsnog onze belevenissen in het kort van Washington.

We zijn zaterdag aangekomen en hebben 's avonds een avondtour gemaakt. We zijn eerst naar het Union Station geweest en daarna gingen we naar het Capitool. Het begon inmiddels al donker te worden en de gebouwen waren prachtig verlicht. Na het Capitool zijn we nog naar het Iwo Jima Memorial, het Jefferson Memorial en het Kennedy Center (een modern theater) geweest. Helaas viel bij het vertrek de reisleidster van de andere groep van een stoepje toen ze uit de bus stapte. Later bleek dat ze haar heup en arm gebroken had en geopereerd moet worden. Hierdoor liepen we wel vertraging op want we mochten van de beveiliging niet vertrekken. We waren rond 23:00 pas weer in het hotel.

De volgende dag gingen we een stadstour "by day" maken. We gingen als eerste naar Arlington Cemetery waar we het graf van Kennedy bezocht hebben (een simpele zwarte steen).
Daarna gingen we naar het Memorial Park. Hier zijn de Memorials voor Vietnam, Korea, de Tweede Wereldoorlog en Lincoln. Het was erg imposant om te zien. Het was inmiddels wel weer aardig warm geworden.

Natuurlijk zijn we ook naar het Witte Huis geweest. Helaas hebben we George geen hand kunnen geven. Er stond veel beveiliging en op het dak konden we sluipschutters zien staan. Dat was een erg raar idee.

De tour eindigde bij de Mall (een langgestrekt grasveld waarlangs zich alle musea bevinden). Wij zijn naar het Holocaust Museum geweest. Dat was erg indrukwekkend. Het was raar om dingen over Nederland te zien en sommige dingen waren zelfs in het Nederlands. Het museum was erg mooi opgezet. Alle musea in Washington zijn trouwens gratis, dus dat is mooi voor deze Hollanders.

Daarna hebben we nog een stuk over de Mall gelopen en met vermoeide voeten zijn we met de metro (erg netjes) terug naar het hotel gegaan.

Vanmorgen werden we om 6:00 gewekt. Om 7:00 moesten de koffers voor de deur staan en om 8:00 vertrok de bus. We zijn maar met 22 man in de groep dus dat is erg luxe. In de bus hebben we heerlijk alle ruimte. We gaan ook niet rouleren. De reisleider heet Edward en onze driver heet Lou. Ze zijn beide erg aardig.

Vanmorgen zijn we gestopt in Williamsburg. Dat is een soort openluchtmuseum van de tijd rond de burgeroorlog. Was leuk om te zien. Ze liepen er ook rond in klederdracht.

Daarna hebben we een heel lange tijd in de bus gezeten. Onderweg zijn we nog wel gestopt bij een giga-grote Wallmart waarvandaan we Remy voor zijn verjaardag gebeld hebben. Hier hebben we verder inkopen gedaan voor het ontbijt en hebben we drinken gehaald. We keken onze ogen weer uit van de grootte van de artikelen. Een 2 liter fles Fanta kostte maar 88 dollarcent.

We zijn net aangekomen in ons hotel in Roanoke en gaan straks kijken wat we gaan eten.

Tot de volgende keer!

• 03 Augustus 2005 - 07:57

Remy:

Een druk schema lees ik al weer, wel leuk om zoveel te zien. Ik zal jullie belevenissen even uitprinten en naar Oma / Omi sturen.

Groetjes Remy

• 07 Augustus 2005 - 07:57

Jeroen En Simone:

Dag Dames..
    Zo hier zijn we weer.
    Het blijkt wel dat wij hier ook maar eens heen moeten, vooral hetgeen wat jullie ons vertellen over al die prachtige museum over de oorlog enzo..
    En dat ze gratis entree hebben, ja daar zijn wij Nederlanders wel gek op...
    En jullie hebben dus de halve Wallmart leeg gekocht. oja no een klein vraagje van Jeroen, of jullie alles wel in de koelkast neerzetten, maar dat jullie het wel weer mee nemen, anders is het zo sneu om alles wel te kopen, maar het dan vergeten.. hi. hi.. (jullie snappen het wel)
    Heel veel plezier...