Laatste dag in de Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Laatste dag in de Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Laatste dag in de Big Apple

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Juli 2005 | Verenigde Staten, New York

Omdat we nog geld over hadden op onze "internetkaart" van Easy Everything kunnen we vandaag nog een bericht plaatsen.

Vanmorgen moesten we om 08:30 verzamelen in de lobby van ons hotel voor de stadstour. We waren met een groep van 19 man waarbij er ongeveer evenveel Duitsers als Nederlanders waren. We weten niet zeker of iedereen morgen meegaat met de rondreis maar dat zien we dan nog wel. De Nederlanders die nu in de groep zaten, waren in ieder geval wel aardig.

Onze gids was een Amerikaan met Nederlandse ouders en hij sprak perfect Nederlands (en Duits).

We hebben door diverse wijken van New York gereden en we zagen al een aantal (voor ons) bekende plekken van de vorige dagen.

Bij het World Financial Center stopten we voor een uur. We zijn door de Wintergarden gelopen en we hadden hiervandaan een goed uitzicht op de andere kant van Ground Zero. Ook was er een soort herinneringsmuur met feiten over 9-11. Hier was ook een maquette van de plannen voor een nieuw WTC.

Hierna gingen we weer verder met de tour door de stad en werden we weer bij ons hotel afgezet.

Na een korte pauze gingen we weer op pad. Op Broadway zagen we de " Naked singin' cowboy". We hebben hem natuurlijk op de foto en film gezet. Echt een idioot gezicht, maar wel erg leuk.

Met de metro gingen we toen naar 72nd Street. Hier is het Dakota Building waar John Lennon is vermoord. Daarna liepen we naar Strawberry Fields in Central Park waar een memorial is voor John Lennon. Het is een mozaiek op de grond waarin "Imagine" geschreven staat. Marja was hiervan wel onder de indruk. Zij was een grote Beatlefan van het eerste uur.

Daarna zijn we een stukje door Central Park gaan wandelen en hebben we een aantal keren even heerlijk op een bankje in de schaduw gezeten want het was alweer aardig warm geworden.

Voor de laatste keer zijn we met de metro terug gegaan naar Times Square.

Vanavond gaan we het rustig aan doen en gaan we de koffer weer inpakken. Morgen moeten we al om 07:30 in de lobby staan.

Tot de volgende keer maar weer! Dan (als het goed is) vanuit Washington.

• 30 Juli 2005 - 08:24

Sarina:

goede reis naar Washington.Ja, Mar, we waren erg weg van John Lennon, weet je nog?
    Groetjes,

• 30 Juli 2005 - 19:40

Oma:

We zitten nu bij Remy en het is gezellig. Veel plezier nog en prettige dagen

• 30 Juli 2005 - 19:41

Hanny En Laila:

Mooi weer en veel plezier. Ik zie jullie wel weer op Schiphol. Zoek een masseur voor jullie zere voeten !

• 30 Juli 2005 - 20:32

Frits Snel:

Leuk hoor, wij hebben al jullie berichten tot zover gelezen.
    Nog een heel mooie vakantie gewenst.

Marianne en Frits.

• 07 Augustus 2005 - 07:47

Jeroen En Simone:

Hello Girls..
    ZO te horen hebben jullie het maar druk, wij hopen dat jullie het behoorlijk naar jullie zin hebben..
    Maar 1 vraagje hebben jullie de famous CBGB's gezien, je weet wel waar al die beroemde bands enz.. optreden.
    En hoe gaat het met Marja, na al die indrukken van John Lennon....
    We zijn zeer benieuwd naar de foto's...