Twee dagen in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu Twee dagen in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

Twee dagen in New York

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Juli 2005 | Verenigde Staten, New York

We hebben nu een ander internetcafé gevonden dus hier kunnen we iets rustiger zitten en wat meer info opschrijven.

Gisteren zijn we in de ochtend naar het Empire State Building geweest. Het was 's morgens vroeg echt al bloedheet. Niet normaal meer!
De rij bij het Empire State was gelukkig nog niet zo erg lang. Door het warme weer was er ook veel smog en konden we dus, jammer genoeg, niet zo heel erg genieten van een ver uitzicht. Toch hebben we nog genoeg wel kunnen zien. Marja vond de hoogte gelukkig ook wel meevallen.

Daarna zijn we naar het Rockefeller Center geweest. Natuurlijk moesten we het gouden beeld op de foto zetten. Ook hier kon je maar even in de zon staan. We hebben dus snel de schaduw opgezocht. Gelukkig hebben ze hier overal airco (zelfs in de metro)!

Daarna zijn we over 5th Avenue gaan lopen. Wat een exclusieve winkels hebben ze hier. Gelukkig was er ook een heel grote Disney Store waar we natuurlijk wat gekocht hebben. Daarna zijn we naar de Trump Tower geweest. In de hal hebben ze daar een gigantische waterval met licht.

's Avonds hebben we een hamburger gegeten bij Planet Hollywood. Het begon iets te regenen maar het heeft niet door gezet.

Door de bui van gisteren was het vandaag gelukkig wat afgekoeld.

Vanmorgen zijn we met de ferry naar het Vrijheidsbeeld en naar Ellis Island geweest. Ellis Island was erg interessant.

Toen zijn we met de metro naar Brooklyn gegaan waarvandaan we zijn gaan lopen (!!) over de Brooklyn Bridge. Het was een aparte ervaring en het uitzicht was geweldig maar de afstand viel toch wat tegen.

Natuurlijk zijn we ook naar Ground Zero geweest. Het is een heel aparte ervaring om daar te staan en te weten dat daar de torens van het WTC hebben gestaan. Het lijkt nu net een grote bouwput al herinneren grote foto's er wel aan wat er gebeurd is. Er stonden gigantisch veel politieauto's en op een gegeven moment gingen ze allemaal tegelijk met zwaailicht en sirene weg. Dat was een heel apart gezicht maar we weten niet wat de reden nu was. Natuurlijk hebben we alles gefilmd en op foto gezet. We hebben ook nog een firestation gezien waarvan 10 brandweermannen om het leven waren gekomen met 9-11. Allemaal gedenkplaten (zelfs op de ladderwagen) herinneren daarna. Heel bijzonder om te zien.

Vanavond zijn we naar Chinatown en Little Italy geweest en hebben we heerlijk spaghetti gegeten.

Morgen is alweer onze laatste dag in de Big Apple. We maken dan voor het eerst kennis met onze groep tijdens een stadsrondrit.

• 29 Juli 2005 - 16:06

Petra:

Inderdaad indrukwekkend allemaal. Hopenlijk hebben jullie een leuke groep en niet zo'n last van de hitte. Veel plezier!!!!!!!!!!

• 29 Juli 2005 - 18:36

Sarina:

Mijn zoon is twee jaar geleden naar New York geweest, leuk, dat jullie van de zelfde dingen onder de indruk waren , als hij.Ben alweer benieuwd naar de volgende mail!!.Veel plezier, groetjes,Sarina

• 07 Augustus 2005 - 07:32

Jeroen En Simone:

Ha die Esther en Marja...
    Zo te zien gaat het jullie wel goed af.ennn..
    hoor ik daar een Disney store..hi, hi.. ik wacht wel even af..