4th of july! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu 4th of july! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Esther Hartog - WaarBenJij.nu

4th of july!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Juli 2008 | Verenigde Staten, Philadelphia

Allemaal eerst heel erg bedankt voor de leuke verjaardagswensen. Heel raar als inderdaad de hele stad (+ land) je verjaardag meeviert.

Het begon vanmorgen al bij Independence Hall. Daar was om 10:00 de officiële opening van Independence Day. De klokken van de klokketoren werden met de hand geluid. Daarna werd natuurlijk het volkslied gezongen (werd zelfs vertaald door een doventolk). Verder waren er diverse toespraken van o.a. de burgemeester van Philadelphia. Ik ben nog nooit zo officieel mijn verjaardag begonnen.

Daarna zijn we naar het Betsy Ross huis gegaan. Zij is de naaister van de allereerste vlag van de Verenigde Staten. Je kon door haar, kleine, huisje lopen. We hadden weer een audiotour op, zodat we weer veel informatie kregen.

Hier vlakbij ligt Elfreth's Alley. Dat is het oudste straatje van Amerika. Het is een klein straatje met oude huizen waar nog steeds mensen wonen. Ziet er erg pittoresk uit.

Toen begon het hoogtepunt van de dag. Om 18:00 begon de 4th of july-parade. Wij waren er al vroeg en stonden dan ook helemaal vooraan (met camera en fototoestel...). We hebben tegen diverse mensen gezegd dat het mijn verjaardag was en die reageerden daar allemaal erg leuk op. Tijdens de parade kwamen vertegenwoordigers van alle legeronderdelen voorbij; erg mooi om te zien. Natuurlijk met veel vlagvertoon. Verder kwamen er diverse dansgroepen voorbij van verschillende bevolkingsgroepen. Van China, via Spanje tot Mexico en nog veel meer. Al die diverse muziekstijlen was erg leuk om te zien en te horen. Na ruim een uur was de parade voorbij.

We besloten om niet te wachten op het concert van John Legend en het vuurwerk. Het begon namelijk licht te regenen en het was nog best een stuk lopen naar het hotel. Morgen is er nog een vuurwerk en dat is vlakbij het hotel, dus daar gaan we zeker heen. Vanavond gaan we het vuurwerk op tv bekijken....

• 05 Juli 2008 - 08:01

Jeroen En Simone:

Hey lieve meid..
    ja, ja we zijn er ook om jouw ook nog een geweldige verjaardag toe te wensen, het iswat laat ,maar het komt nog altijd uit een goed hart..
    Zo te zien hebben jullie een grote verjaardag gehad..
    mm hoeveel mensen heb je uitgenodigd????
    ha, ha wel veel geloof ik. hel Amerika stroomt uit om jouw de hand te schudden.
    Voor nu wensen we jullie een geweldige dag toe, en we wachten weer op jullie nieuwe belevenissen..
    heel veel liefs van ons..

• 05 Juli 2008 - 08:20

Laïla:

Wanneer eten en slapen jullie?

• 05 Juli 2008 - 09:40

Leo Van Berkel:

Wat laat, maar ook mijn felicitaties!! Wat een leuke verhalen. Ik ben nu in Oldenburg bij kennissen, maar morgen gaan we door naar Zweden. Of ik daar jullie verhalen ook kan lezen, wachten we maar af.
    Veel plezier,
    Leo

• 08 Juli 2008 - 07:49

Yonci:

Hoi Esther,

Heb deze link via Anne-marie gekregen. Leuk om te lezen over al jullie belevenissen. En ook al is het wat aan de late kant. Ik wil je graag nog feliciteren met je vergaardag. Zo te horen was het er een om niet snel te vergeten. Nog heel veel plezier daar.

Groetjes vanuit purmerend.